måndag 30 oktober 2017

Kompiscamping 3.0

Årets kompiscamping gick av stapeln på Stenö-camping i Sandarne, utanför Söderhamn - den helgen som det regnade som mest i det området.
 

När vi reste förtältet, i skyfall, undrade jag vad vi gett oss in på... Jag var beredd att riva tältet och åka hem. Du kanske undrar varför vi reste tältet i hällande regn? Vi tänkte "fort upp med tältet så har vi plats att umgås" - eftersom en av kompisfamiljerna redan var på plats. Tältet kom snabbt på plats och jag fick hänga alla mina kläder på tork... Det hade liksom runnit in i ärmarna på regnjackan när jag sträckte mig upp för att nå ...

Fredagen blev en lugn kväll i vårt tält. Vi åt middag, myste och spelade spel tillsammans.

På lördagen var det faktiskt uppehåll en stund på eftermiddagen och på kvällen!! Barnen laddade för bad och fick sällskap av den pappa som råkade ha en våtdräkt hängande i vagnen.
Badande barn och en övervakande pappa. Vi andra stod, varma, på stranden.
På kvällen dukades det upp till traditionsenlig kräftskiva i vårt förtält. 

Efter kräftfrossa övergick vi till att spela spel och "snacksa". De vuxna i en ände av bordet och barnen i den andra. 
På söndagen sken solen. Perfekt, då förtälten fick torka och kunde packas ner. Vem vill frakta hem ett blött tält och försöka hänga upp det i garaget..? Frukost, tältrivning, lunch ute i solen ett parti Mölkky och "friluftskaffe" innan hemfärd.
Mölkky-match på gång

Här är våra 3 vagnar (utan tält). Alla är olika modell och årgång med ca 550 cm långa.
"Friluftskaffe" innebar, denna gång, bryggare direkt på elstolpen, då vi packat ihop elkabeln.     


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar